Rentoutuminen 

”Onko mahdollista oppia rentoutumaan?” 
”On ainakin mahdollista oppia menetelmä, joka laukaisee rentoutuneen tilan.” 

Koko fyysistä olemusta kosketetaan: hengitystä, lihaksia, verenkiertoa, aivoja, silmiä.

Jooga nidra (meditatiivinen syvärentoutus) on rakennettu siten, että se sopii sekä aloittelijoille että edistyneemmille harjoittajille. Mutta se ei ole mikä tahansa tavanomainen rentoutus. Sen tarkoituksena on tuottaa niin fyysinen, emotionaalinen kuin henkinenkin tyyneys.

” Puolen tunnin mittainen jooga nidra vastaa neljän tunnin unta” (Swami Satyananda). Se tuottaa maksimaalisen rentoutuksen minimaalisessa ajassa, ja se on monesti osoittautunut tehokkaaksi lääkkeeksi unettomuutta vastaan.

Jooga nidra on systemaattinen menetelmä sisäisen huomiokyvyn kehittämiseksi. Sen avulla voitkin oppia tuntemaan meditatiivisen tilan. Mielestäsi tulee joustava ja voit kokea syvän sisäisen levon.

Jooga nidran voit tehdä cd:ltä tai voit osallistua joogatunnille, jolloin opettaja ohjaa sinua. Kun olet oppinut tuntemaan sen perusteellisesti, voit itse toistaa kaikki siihen kuuluvat ohjeet itsellesi. Jooga nidra ei ole yksinomaan väsyneille ja henkisesti jännittyneille. Siitä on hyötyä myös heille, jotka ovat ikävystyneitä tekemisen puutteesta.

Jooga nidran esittelyn, sen analyysin ja tieteellisen tutkimuksen tuloksia voit lukea

Meditative Deep Relaxation  by Mira

Pictures of the brain’s activity during Yoga Nidra

Tantra and Yoga Nidra by Swami Janakananda

What on earth do they use it for…

Savasana

Lue lisää Experience Yoga Nidra CD:stä

Seuraava: Keskittyminen >>